Areté presenta el nou galliner fabricat amb fusta de castanyer del Montseny

El Centre Especial de Treball Areté de la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic va presentar aquest dimarts al migdia un nou producte fabricat amb fusta de castanyer del Montseny: un galliner de jardí per a tres o quatre gallines.

El galliner és el primer resultat fruit del conveni de col·laboració entre la Fundació Areté i l'Associació de Propietaris del Montseny (APM) per la inserció laboral de persones amb problemes de salut mental i la promoció de productes forestals del Montseny. L’acord es va signar ahir i va comptar amb les intervencions del president de la Fundació Areté, Jordi Serra; del president de l’APM, Josep Mataró; de l’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal; de la gerent del CET Areté, Mercè Generó; i del coordinador de l’APM, Albert Bosch.

El galliner es fabrica amb fusta de castanyer que proporciona l’APM. N’hi ha dues versions, una de més gran, de 350 euros, i una de més petita, de 295. Segons l’espai, es pot deixar obert, perquè entrin i surtin les gallines, o tancat, perquè estiguin sempre a dins. El seu trasllat és molt senzill, ja que s’ha dissenyat per encabir-lo en un paquet de 13 peces de només 24 cm de gruix i de 130 x 110 de superfície (el gran). El seu muntatge també és molt fàcil i el pot fer qualsevol persona.

El galliner es comercialitzarà via Internet, a través de la nova botiga online d’Areté i d’altres botigues a internet, i a través de diverses fires i altres accions comercials. Precisament, la presentació oficial del producte es farà aquesta setmana, en el marc del Mercat del Ram de Vic

La gerent del CET Arteté, Mercè Generó, va explicar que un galliner en una llar familiar aporta moltes avantatges i valors afegits: “La cria de gallines a casa, a més de resultar útil per a l’eliminació de restes vegetals com fruites i verdures, pot proporcionar ous frescos cada dia i permet educar als més petits en la cura d’animals i en les tasques de reciclatge.

El conveni també contempla que l’APM pugui contractar els serveis del CET Areté en aquelles tasques de bosc que no hagi de realitzar de forma específica un professional forestal.  Josep Maria Vila d’Abadal, un dels principals promotors de l’acord, va remarcar que la tasca d’Areté és important perquè permet que persones amb malaltia mental “amb moltes capacitats” puguin treballar i “obtenir uns productes de primera qualitat”. I va afegir que ara, amb l’acord amb l’APM,  “girem la truita i aconseguim que siguin aquestes persones les que ajudin a tirar endavant projectes forestals que són essencials per un sector que està passant per molts problemes.